Tak jak z wieloma cechami charakteru po prostu się rodzimy,
tak umiejętność pracy w grupie można z mniejszym bądź lepszym skutkiem nabyć.
Podstawowe kompetencje podkreślane przez psychologów, które pozwalają
efektywnie współpracować w grupie to wspólne planowanie zadań, wyznaczanie
celów, umiejętność precyzyjnego komunikowania się i słuchania, zachowanie
asertywności z poszanowaniem czyjegoś zdania, empatia – zarówno w stosunku do
swoich jak i cudzych emocji, a także znajomość technik motywacyjnych.
Materiały udostępnione przez firmę Team&Personal
Dobrym sposobem na zaszczepienie w zespole, którym kierujemy,
ducha współpracy jest organizacja szkolenia biznesowego z zakresu team buildingu, który w
nieco lżejszy sposób przekaże wymagane cechy. Team builidng to nowoczesne
podejście do współpracy w grupie, budowane nie tylko na wyuczonych teoriach,
ale zwykłych, prostych relacjach, takich jak zaufanie, przyjaźń, wsparcie i
empatia. Wiele firm niechętnie wpływa na integrację pracowników, twierdząc, że
wpływa to na niekorzyść, marnotrawienie czasu i strat finansowych. Dobre
relacje między pracownikami to jednak klucz do sukcesu, jeśli wymagamy
prawdziwej pracy zespołowej, a nie tylko przekazywania sobie gotowych
rezultatów na coraz to inne stanowisko. Może więc warto planując wyjazd integracyjny zaplanować tego typu działania? Można powiedzieć, że wcześniej
wymienione cechy mogą się w pracowniku ukrywać przez to, że wydaje mu się
niewłaściwym pokazywać swoje prawdziwe oblicze i charakter. To z kolei prowadzi
do nerwicy i stresów, a pracę traktujemy jako kierat, a nie przyjazne miejsce,
przynoszące nam wiele satysfakcji. Pamiętajmy o tym – lubiąc swoją pracę i
współpracowników możemy zdziałać o wiele więcej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz